martes, 30 de mayo de 2017

Cursa de la Nòria de Torrelameu 12/3/2017

Un any més, vam anar a Torrelameu a córrer la Cursa de la Nòria, una cursa molt xula i molt ben organitzada de la Lliga Ponent.



Aquesta va ser l'última cursa de 10km que vaig córrer l'any passat abans de lesionar-me, amb 38'10'', però aquest any no podia aspirar a aquest temps i aniria a veure què sortia. El dia començava a ser calorós, i ben aviat ja em vaig trobar al Xavi Gutièrrez i el Joan Salvador entre altres.

Vam escalfar tots junts pels carrers de Torrelameu i vam fer cap a la sortida. La sortida va ser ràpida com sempre, era en baixada, però jo em vaig moderar, no volia pagar al sobreesforç inicial més tard.


Primer quilòmetre en 3'48'' i vam entrar en un camí de terra pel mig dels camps fruiters, portava un bon ritme però cada cop costava més pel terreny. Després de completar una volta de 2,5km vam tornar a passar per la zona de sortida i meta, amb un temps de 10'15'', portava un ritme de 4:06min/km, anava un pèl massa ràpid.


Ara venia una zona, a priori més bona per córrer, un camí asfaltat planer fins al km6. Anava junt amb un corredor i notava que podia donar una mica més, així que vaig anar a la caça del de davant, però aquí es on la vaig cagar, corrent sol amb una mica de vent de cara, aquell corredor s'em va escapar i vaig haver d'anar sol.

Vaig passar el km5 en 20'52'' (ritme de 4:10min/km) i anava força cansat de l'esforç inútil per caçar el de davant. Vaig agafar el camí de terra i vaig passar el km6 en 25'23'' fent un quilòmetre molt lent. La llarga recta al costat del riu era molt bonica però es feia eterna, 3km per un terreny no massa bo per córrer i amb el cansament. Em va atrapar la primera noia i un altre corredor i vam anar una estona junts, fins que s'em en van anar, un desastre!



Al arribar al km9, que passava amb 38'26'' ja només faltava un quilòmetre, però en pujada, el mateix que al principi haviem fet de baixada. No tenia forces per apretar massa i em vaig reservar per fer-ho als últims metres.
Vaig completar l'últim quilòmetre en 4'20'' i vaig entrar a meta en 21a posició de 106 amb un temps de 42'47'' i un ritme de 4:17min/km.


Les bones sensacions de la setmana anterior, a la Unirun, havien marxat una mica amb aquest mal resultat, que tampoc era tan dolent, però no era el que m'esperava. Tot i això vaig tindre l'alegria de ser el primer de categoria de joves.


Era qüestió de seguir entrenant, un mal dia el pot tindre tothom. Ara toca anar a córrer els 10km de Fraga, en un circuit força ràpid, a veure si tornen les bones sensacions.

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario