miércoles, 3 de junio de 2015

Mitja Marató de Tortosa 8/2/2015

Després d'un temps sense fer mitges maratons (des de la Mitja de Lleida al novembre), volia tornar a fer-ne una i intentar batre la meva marca personal de 1h 24min 13seg aconseguida a Lleida. Havia sentit a dir que la Mitja de Tortosa era molt ràpida i apta per fer una bona marca i vaig decidir apuntar-m'hi.
En arribar a Tortosa, bufava un vent força fort que dificultaria que pugués fer marca personal. Em vaig trobar l'Àlex Folch i vam escalfar una mica.
Després de l'escalfament, vam anar cap a la zona de sortida i jo em vaig col·locar a la primera fila, el vent bufava bastant però encara es podria correr en condicions.
Així que van donar el tret de sortida, vaig sortir amb un ritme còmode just per sota de 4:00min/km ja que l'objectiu estava en baixar d'1h24, però amb el vent que feia ho veia força difícil. El circuit era urbà i força xulo passant per sobre de ponts que creuen l'Ebre. Anava ajuntant-me en grupets segons el ritme. Vaig passar el km5 en 19min 52seg, anava bé per aconseguir la marca, havia de mantindre el ritme durant els 21km. Cap al km7 em va avançar el David Arjona que feia els 10km, llavors fins a la zona de meta hi havia lleugera baixada.
Al km10, que vaig passar amb 39min 50seg, em va atrapar la llebre d'1h24 i vaig anar amb el grup. Després d'una volta d'un km per la zona de sortida/meta, encaravem la segona volta de 10km.
Allà vaig notar que les meves forces començaven a minvar però vaig aguantar el ritme, ara just per sobre de 4:00min/km. La llebre va dir que pujariem al ritme perquè haviem baixat i llavors no els vaig poder seguir i vaig veure com, poc a poc, s'allunyaven. Aleshores vaig fer alguns km's per sobre de 4:05 i en un km de baixada (el km15) vaig apretar per recuperar alguns segons perduts. Però just després em vaig trobar amb 3km de lleugera pujada, sol, i amb el vent de cara que ara bufava més fort que abans, i em va fer perdre molts segons, vaig fer el km17 en 4:13 i el km18 en 4:19. Ja feia estona que veia que baixar de 1h24 era impossible, però tot i això, no vaig baixar els braços i vaig seguir lluitant per una bona marca. Vaig arribar a l'últim km amb molt poques forçes per culpa de la lluita amb el vent, tot i així vaig exprimir-me al màxim i fins i tot vaig poder fer un sprint final. Vaig entrar a meta molt cansat amb un temps de 1h 25min 19seg.


En acabar, un bon avituallament i a comentar la cursa amb els companys: Lamentablement, l'Àlex Folch no va poder acabar la mitja per uns problemes, el Mikel Besora va quedar segon classificat a la mitja amb un espectacular temps de 1h 13min 03seg, i el David Arjona va aconseguir un temps boníssim de 37min 34 seg en els 10km.

No hay comentarios:

Publicar un comentario