viernes, 2 de febrero de 2018

Volta a l'Estany d'Ivars 12/11/2017

Un any més anavem a Ivars a córrer la Volta a l'Estany amb els companys del club, una molt bona cursa que cada any que puc la vinc a fer, i també venen el Carles Nadal i el David Arjona, dos amics de Valls.


Es presentava bon dia per córrer, i hi havia ganes, tot i que una miqueta de cansament acumulat durant les setmanes d'entrenament, la cosa ja es començava a posar sèria. Volia rebaixar els 37'18'' de feia 2 anys, si ho feia, seria una bona senyal de que l'entrenament va per bon camí.

Vam escalfar una miqueta i sense temps per refredar-nos, vam anar cap a l'arc a esperar el tret de sortida.


Sortida ràpida, com sempre, agafant posició i amb els primers metres, cadascú col·locant-se on li toca. Vam passar el primer quilòmetre sense ni adonar-nos-en en 3'32''. una mica massa ràpids, però el grupet amb qui em vaig posar (Antoni Argilés, Jaume Ferré i David Arjona), semblava que no volia afluixar, i vam passar els seguents 2 quilòmetres en 3'37'' i 3'40''. Anàvem una mica massa ràpid, però jo em trobava bé i anava aguantant. Una mica abans del km4, que passavem en 14'33'' (ritme de 3'38''/km), vam desviar-nos per un camí de terra en baixada al costat de l'Estany, el ritme no baixava, i jo començava a estar cansat. Vam passar el km5 en 18'10'' (ritme de 3'38''/km) i allà ens van donar avituallament.


Ara venia un tram entretingut i no tan ràpid, per dins d'un bosquet i per la vora de l'estany, tot per camins de terra. El ritme mitjà va baixar una mica, però cap al km6, el Jaume Ferré i jo, vam escapar-nos del grupet i vam tirar una mica més, marcant el 7è quilòmetre en 3'40''.
Llavors va ser una mà a mà que es va desfer al km8 que passavem en 29'27" (ritme de 3'41''/km), quan començava la pujada forta, s'havia de recuperar tot el desnivell baixat.
Vaig fer un canvi de ritme, i amb els ànims d'uns nens, vaig aconseguir portar un bon ritme fins que em vaig plantar al km9 sol i amb una recta d'asfalt a davant fins a meta. Portava 33'27'' (ritme de 3'43''/km) i veia possible baixar de 37' si feia un últim quilòmetre en 3'30'' aproximadament, així que vaig pujar una marxa més.
Anava molt cansat, i veia el Carles Nadal a davant, a mig minut, sabia que no l'atraparia, però vaig centrar-me en fer l'últim quilòmetre a tope, i així va ser, va sortir a ritme de 3'29'', però com que la cursa era un pèl curta, vaig creuar la meta amb un bon crono de 36'41'' i una 8a posició general!!
Uns 20'' després va arribar el Jaume, i uns 40'' després, l'Antoni i el David.

Estava molt content, havia sortit un molt bon ritme, i en un circuit que no era fàcil, ja que tenia una mica de desnivell i mitja cursa era de terra, això em donava molta confiança de cara a atacar l'objectiu de la primera part de la temporada, el sub36!!

Per altra banda, en acabar vaig anar a l'avituallament, molt complet i amb sucs naturals boníssims, i un bon entrepà de llangonissa que sempre s'agraeix!

Una estona després es va procedir a l'entrega de premis i vaig pujar com a 2n sub25 darrere del Carles i davant del Jaume i on em van donar 2 vinets!

La setmana que ve, Mitja Marató de Lleida, a millorar el crono i sensacions de Mollerussa, tot i que no sigui un circuit tan favorable, però hi aniré amb TOT!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario