lunes, 5 de febrero de 2018

Cros ATE Tortosa 3/12/2017

Feia molt que no corria un cros, però em vaig assabentar que aquest era Campionat de Catalunya de Cros Universitari, i com que no tenia res més a fer aquell diumenge i res a perdre, doncs m'hi vaig apuntar en representació a la Universitat Autònoma de Barcelona, on estudio.


Vam recollir el Carles Nadal per la Masó i vam anar cap a Tortosa, un cop allà, només arribar, vam anar a escalfar bé ja que preveiem una cursa intensa.
Hi havia molt de nivell, però quedar cap a la meitat o meitat-enrere, no semblava impossible.

El circuit, teòricament, eren 8km, una volta de 500m i 5 voltes de 1500m, però com sempre, era més curt.


Uns moments després, ens vam posar sota l'arc de sortida i en quan va sonar el tret, sortida rapidíssima, vigilant de no entrepusar en aquell terra de gespa.



La primera volta curta ja va ser molt ràpida, i després ja va anar allargant-se el grup, però seguiem a bon ritme, tot i que una mica més baix. Era un circuit ple de girs, impossible mantenir un ritme constant, però jo em notava molt bé i molt fort, seguia l'estela del Carles de ben a prop.




Vam passar el primer quilòmetre en 3'26'', que amb els girs, era un gran mèrit, però era lògic amb la sortida ràpida. Ningú afluixava, es mantenia un ritme molt alt però anava bé, anava enganxat al Carles.



Al ser un circuit amb tants girs i en un espai tan petit (es pot veure al track), el meu pare em podia anar fent moltes fotos, i també una fotògrafa que hi havia.

Vam anar fent quilòmetres fins que vaig decidir posar-me a tirar jo del grupet. A part del Carles, hi havien alguns corredors més.



Vam passar pel km5 (de Garmin) en 18'38'', cosa que provava que anàvem molt de pressa, a ritme de 3'44''/km en un circuit com aquell de gespa i molts girs.

Segons els meus càlculs, el la cursa faria uns 7'2km, així que ja quedava menys i apretava més.
Vaig deixar el Carles enrere i vam seguir molt ràpids amb un parell més de corredors, un del ATE i un mé gran de l'Ascó.


Cap a la meitat de l'última volta vaig posar una marxa més i me'n vaig anar del petit grupet, vaig fer un canvi de ritme i vaig encarar el final de la cursa molt més ràpid.



Finalment, vaig encarar la recta final a l'esprint per tal de treure una mica més de distància als corredors de darrere i per fer menys temps.

Vaig entrar a meta en 13a posició d'universitari de 26, a la meitat, com estava previst, fent els 7'2km en 27'08'' i un ritme mitjà de 3'45''/km, resultat que em donava moltíssima confiança!!


Uns segons després va arribar el Carles, no li havia anat bé, i estava rebentat, jo estava igual de rebentat, aquest era el panorama...


Jo estava contentíssim, havia fet una gran cursa, m'havia sortit tot perfecte, amb forces fins al final, un ritme super ràpid i bastant constant, sense decaure, espectacular, estava súper content!

Vam anar a trotar una miqueta amb el Carles i ens vam canviar, també vam anar a mirar les classificacions, quant de nivell...!!

En fi, una bona experiència més a un Campionat de Catalunya, ara a veure si em classifico pel d'Espanya, a l'espera del que digui el servei d'esports de la universitat!

En quant a curses, el cap de setmana que ve descans, però la següent, en dimecres: Cursa de la UAB!!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario