jueves, 1 de junio de 2017

Cursa a l'Ermita de Sant Josep de Montblanc 1/5/2017

Com cada any, corria la cursa que organitzem el Club Atlètic Montblanc, la Cursa a l'Ermita de Sant Josep, que aquest any arribava a la 40a edició, la popular, la de fons a la 23a.


Amb un circuit de 10km plens de desnivells i mixtes de terra i asfalt, fan que no sigui una cursa gens ràpida però si força entretinguda i bonica, a més hi ha molt d'ambient en certs punts del circuit i a l'ermita on hi ha la sortida i arribada. Venia d'un abril molt intens d'entrenament, però el dia era molt ventós, MOLT! Cosa que feia que la idea de baixar de 40 minuts fos molt complicada.


Havent recollit el dorsal i escalfat una mica em vaig anar a trobar als amics: el Jose, el Carles, el David,... i vam anar a la sortida. Els del Club Atlètic ens vam fer una foto, erem una gentada.


Ens vam col·locar tots els corredors a la sortida i va sonar el tret. Som-hi.


Vaig sortir amb el Carles Nadal, que feia de llebre de 40min, vam sortir reservant tot i la baixada, anavem xerrant. La recta del km2 i 3 es va fer una mica pesada, amb molt de vent, però va passar ràpid.

Després, cap al km4 que passàvem amb 15'55'', just per sota de 4:00min/km, hi havia un grup de gent animant, els del campament de la Setmana Medieval, cosa que va donar molta energia. El vent feia estona que empipava,

Després de passar per la zona d'animació, vam pujar al Foradot, on encara anava amb el Carles, però imposava un ritme alt que ja em costava seguir, i es que el vent de cara des del km2,5 m'havia fet fer un sobreesforç.


Després vam encarar la part més dura del circuit, el camí del Mas de Carlons, on amb el vent de cara, la terra i les pujades s'em va fer impossible seguir el Carles.

Vaig passar el km5 en 20'19'' (ritme de 4:04min/km) i vaig baixar-lo molt, les pujades que van venir a continuació em van matar! Havia fet el km6 en 4'45''! A més, feia estona que tenia les cames com pedres, no sabia perquè, però estava carregadíssim, segurament per tots els entrenaments.

Quan per fi vaig arribar al capdamunt de la pujada forta al km6,5 va ser un gran descans.


Ara tocava recuperar una mica el ritme a la llarga baixada, tot i que al ser de terra i una mica accidentada calia anar atent de no torçar-se el peu, cosa que feia anar un pèl més lent del desitjat. Tot i això, vaig recuperar un bon temps.

Un cop acabada la baixada, tocava pujar per un torrentet, on vaig començar a apretar cap a la part final, ja que estavem a menys de 2km de la meta i calia rebaixar el temps i guanyar alguna posició. Al sortir del torrent, acabavem de fer una mica de pujadeta per asfalt i vam encarar ràpid la baixada fins al km9, que vaig passar amb 37'30'' (ritme de 4:10min/km), havia baixat una mica la mitjana. Ara tocava centrar-se en fer un últim quilòmetre ben ràpid i acostar-me al màxim al 41'.

Em vaig posar com a objectiu caçar el corredor de davant, i poc a poc m'hi anava acostant, la pujada a 500m de la meta va ser l'últim obstàcle. El corredor va pujar el ritme, però jo anava més ràpid i el vaig passar al entrar a l'Ermita, vaig acabar d'esprintar i vaig entrar a meta amb un temps de 41'13'', a un ritme de 4:07min/km i havent completat l'últim quilòmetre, de pujada, en 3'39''.



Finalment 18a posició de 193 corredors i primer de categoria Júnior.



El temps discret de 41'13'' no és real, cal considerar el fort vent que ha fet i el circuit, la gent ha fet uns 2'-3' més del normal en una cursa ràpida, així que estic força satisfet, a més de l'últim quilòmetre tan ràpid. Amb ganes de seguir!!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario