lunes, 19 de junio de 2017

Cursa dels Pedregals Vila d'Almacelles 11/6/2017

El passat diumenge vaig anar a córrer la Cursa dels Pedregals Vila d'Almacelles, una cursa que no corria des del 2013, on vaig aconseguir la meva marca personal, aleshores 40'26''.



Feia un dia molt calorós, però des que m'havia aixecat m'havia estat hidratant bé, així que no em feia massa por deshidratar-me, a més durant la cursa hi havia 3 avituallaments. En arribar vaig trobar-me el Xavi Gutiérrez i vam trotar una mica per activar les cames, i poc després vam posar-nos a la sortida per començar la cursa.


Sortida ràpideta, em vaig posar amb la Rosamari Carulla per fer el primer quilòmetre, que passavem per una carrers sense cases.



En arribar al km1, que vaig passar amb 3'49'', vam entrar al nucli urbà i vam fer una puajda molt forta per anar cap als afores, allà em vaig enganxar amb un altre corredor, del Clos Pons, i vam anar tirant a molt bon ritme.

 Després de l'avituallament al km2,5 agafavem un camí asfaltat que seguia la pujada, a estones més suau i a estones més forta. Es feia dura la pujada, i més amb la calor, però aguantàvem el bon ritme. Anàvem 6e i 7e i cada cop ens acostàvem més al 5è, un noi del Lleida UA que semblava que perdia terreny.

Al km4, que passàvem amb 15'44'' veia una forta pujada on vaig fer un canvia de ritme al noi del Clos Pons i no em va seguir. Al capdamunt de la pujada vaig atrapar el 5e i li vaig donar ànims. Vam anar junts i vam passar el km5 amb 20'10'' on hi havia un avituallament que vam aprofitar. Ara ja era pla, vam poder agafar un bon ritme i vam seguir. Veiem de lluny el 4t, l'Antoni Argilés de la Guineu, però estava molt lluny i era quasi impossible atrapar-lo. Estavem corrent a ritme de 3:50min/km aproximadament i ja notava bastant el cansament, es feia dur.

Cap al km7,5 hi havia el 3r avituallament i poc després, havent-nos refrescat, vam començar la forta baixada cap al poble. Vam completar el km9 amb 3'30'' i anàvem pujant el ritme, era una lluita per la 5a posició amb aquell noi. Anant pujant el ritme, vaig veure que l'Antoni Argilés no estava tan lluny, i vaig apretar. El noi em va dir que tirés jo, i així ho vaig fer, vaig seguir pujant el ritme i cada cop m'acostava més a l'Antoni, però ell també li estava fotent molta canya, a la recta de meta ja vaig veure que no el podria atrapar, tot i així vaig esprintar per retallar segons.



Vaig entrar a meta en 5a posició i 38'17'', a 2 segons de l'Antoni i havent completat l'últim quilòmetre a ritme de 3:07min/km. Estava molt content, havia fet una molt bona cursa deixant bastant enrere rivals que unes setmanes enrere lluitavem colze a colze, això es simptoma de millora.
A més, havia acabat 5è, una de les millors posicions generals que he fet en curses de la Lliga de Ponent, on sempre hi ha un bon nivell, només he aconseguit millors posicions generals a la Cursa del Gaig Blau de Castelldans 10km el 2013 amb una 4ta posició general, la Volta a l'Estany d'Ivars 5km 2014 amb una 3a posició i a la Cursa del Sant Crist 5km 2014 amb una 2a posició. A més avui havia quedat el 1r de categoria 19-40 anys, un altre motiu de satisfacció.

Vaig recollir el trofeu (molt xulo per cert) i un formatge!


La setmana que ve toca descans i la següent correré la Pujada a l'Ermita de Sant Joan de Montblanc, cursa molt xula i dura per la constant pujada i la calor que fa.

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario