jueves, 1 de junio de 2017

10km Tàrrega 7/5/2017

Després de varis anys volent-la córrer, aquest any per fi vaig poder anar a córrer els 10km de Tàrrega.
 

El dia es presentava calorós, però per sort sense massa vent com la setmana passada a la Cursa de Sant Josep. Vam anar a recollir el dorsal i la bossa, i després de saludar els amics i escalfar bé amb el meu pare, que feia la mitja, vam anar a la sortida on vaig saludar més amics de la Lliga Ponent.


Sortida prudent, sense passar-me però a bon ritme, amb uns primers 500m planers.


Després una forta pujada ens deixava al Pati.


D'allà iniciavem un bon descens, primer pels carrers de Tàrrega i després per un camí de terra direcció a Vilagrassa. Anava a un bon ritme, i es que amb la baixada havia de guanyar segons. Passar per sobre el pont del tren va trencar una mica el ritme, però anavem bé pel camí de terra amb un bon grupet.

La calor començava a picar, i l'avituallament al capdavall de la pujada, al km4,5 aproximadament, va anar molt bé per afrontar la pujada a Vilagrassa. Només entrar hi havia l'equador de la cursa, el km5, que vaig passar amb 19'31'', a un bon ritme de 3:54min/km. Em sentia de que havia donat més com per anar a aquest ritme, ja que havia sigut baixada fins aleshores, però clar, això abans de la lesió...

A dins del poble hi havia una batucada que animava força i allà vaig atrapar la Rosamari Carulla, la primera noia de la mitja. Vaig compartir uns metres amb ella i als afores del poble, quan tornavem a agafar un camí de terra, vaig seguir a un altre noi que anava més ràpid. Volia acabar d'expremem bé a aquella pujada ja que a partir del km7,5 era pla i baixada i en asfalt, on costaria menys correr ràpid.

Al km7,5 vam sortir al asfalt i allò ja va ser molt diferent. La baixada ens va permetre córrer encara més a aquell noi i a mi.
Al lluny veia un grupet de 3 corredors i vaig decidir escapar-me a atrapar-los, em notava prou bé per aconseguir-ho.
Vaig passar el km8 en 31'23'' (ritme de 3:56min/km) i poc a poc vaig anar acostant-m'hi fins a atrapar-los.

Vam entrar a Tàrrega jo i 2 del grupet que tiràvem una mica més i vam passar el km9 en 35'12''. Aleshores vaig provar de fer un canvi de ritme al Antonio Ramos i el vaig passar i a continuació a un noi jove del Fraga que devia tindre la meva edat i vaig distanciar-me'n uns pocs metres.


Anava girant-me per veure si atacava i semblava que no. Vaig acabar de donar-ho tot de mi. El Garmin em va pitar el km10 poc abans d'entrar a la meta amb 38'47''. Allà vaig acabar de fer els últims pocs metres i quan estava a punt d'entrar, el noi del Fraga em va passar com un coet pel costat sense que tingués jo temps a reaccionar.



Finalment 39'00'' i una 14a posició de 312 corredors. Corrent a un bon ritme de 3:54min/km una cursa gens fàcil, pel circuit i per la calor que ha fet durant tota la cursa, sobretot a la part final.

Molt bona valoració de la cursa, amb forces per acabar fent un últim quilòmetre molt ràpid, en 3'34''. Després de descansar vaig anar a trobar la meva nòvia i vam estar esperant al meu pare que passes pel km10 de la mitja on el vaig animar i acompanyar uns metres.



Després, tot esperant que arribés a meta, passejar pel costat del riu.


Finalment el meu pare va arribar després de 2h11'33'', acabant la seva segona mitja marató.


No hay comentarios:

Publicar un comentario