jueves, 1 de junio de 2017

10km Vilanova i la Geltrú 14/5/2017

Vaig triar una cursa amb un circuit ben ràpid per provar de fer una bona marca i veure com estava de forma, i que millor que un circuit planíssim com els 10km de Vilanova i la Geltrú.


La llàstima va ser que en arribar allà feia molta calor, cosa que feia que es desaprofités la ocasió per fer una bona marca, ja que el circuit, fet de 3 llargues rectes planes, era ideal per fer-ho. Després de trotar una estona, em vaig trobar al David Arjona i el Sergio Solanas, vam xerrar un mica i ràpid vam anar cap a la sortida, que es donava a les 9:30h i ja estàvem rajant de suor.

La sortida va ser força ràpida ja que era molt pla i el carrer estret on tothom volia passar a davant.


Vam anar a fer un gir i vam tornar pel carrer paral·lel a la zona de sortida on hi havia el km1 que vaig passar amb 3'46''.



Vaig moderar una mica el ritme, però més que res el que mirava era anar còmode i amb el grup que haviem fet anava molt bé.

Aleshores va vindre una llarga recta que s'em va fer eterna fins al km2,5, on giràvem i tornàvem, es feia molt pesat però seguia mantenint el ritme d'aproximadament 3:54min/km. En acabar la llarga recta, vam aparèixer de nou a la rotonda on s'ajuntaven les 3 rectes del circuit.


I allà vaig encarar l'últim anar-i-tornar de la primera volta, es feia bastant pesat, i amb aquella calor ho era encara més, però mantenia un ritme acceptable, encara que no tan bo com m'esperava per un circuit tan planer.
En acabar l'anar-i-tornar, vaig sortir de nou a la recta de meta. Estava deixant enrere el noi amb qui havia anat els 2 últims quilòmetres i vaig posar-me d'objectiu atrapar els dos de davant.


Pocs metres després passavem el control del km5, que passava amb un temps de 19'34''. El meu Garmin havia pitat uns metres abans amb 19'18'')


Ara tocava encarar la segona volta amb les forces que m'havia reservat, que no eren gaires, però anant caçant corredors es feia més entretingut. Al km6, que passava amb uns 23'20'' vaig caçar els dos corredors que tenia a davant.


I després de compartir uns metres junts, vaig aventurar-me a tirar jo a veure si atrapava algú més, i així va ser, després d'uns metres molt durs corrent sol, vaig agafar els dos corredors de davant i els vaig passar. En arribar a la rotonda on hi havia l'inici de l'última recta, a falta d'1,5km per la meta, vaig pujar el ritme.



Vaig acabar d'anar a ritme fins al km9 que passava amb 34'54'' de Garmin i aleshores vaig apretar per intentar baixar de 39 minuts ja que com que la primera volta m'havien sortit 60m de més, sabia que acabaria amb 120m de més al Garmin, tot i que el circuit era homologat per la FCA. Així que vaig donar gas i vaig acabar de donar-ho tot fins a la recta final.


Allà el Garmin em va pitar el km10 amb 38'32'' i vaig acabar d'esprintar per arribar a meta amb un temps de 38'54'', en 19a posició de 285 corredors i 1r de categoria júnior.



Finalment, només 6'' menys que a Tàrrega la setmana passada i amb un circuit molt bo, però vist que tothom havia fet 1 minut més del normal degut a la calor i la monotonia del circuit, em donava molta confiança, era sub38 teòric! Toca seguir entrenant fort!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario