miércoles, 11 de marzo de 2015

Volta a l'Estany d'Ivars 5K 23/11/2014

Un any més, tocava anar a córrer una de les curses més populars de la província de Lleida, la Volta a l'Estany d'Ivars. Quan em vaig voler apuntar, vaig veure que havien tancat inscripcions, volia fer els 10km, però llavors em vaig assabentar de que un amic montblanquí que estava apuntat als 5km estava lesionat i em va cedir la seva inscripció, dono gràcies al Martí Plana!!
Doncs bé, vam arribar a Ivars i després de recollir el dorsal, vaig agafar el bus que portava els corredors de la cursa de 5km a l'altra punta de l'estany, al km5 de la cursa de 10km. En arribar em vaig posar a escalfar amb l'Ahmed Hfairi, un amic de Cervera. Després d'escalfar bé, vam anar tirant cap a la sortida i vam esperar a que donguessin el tret de sortida, al mateix moment que la cursa de 10km. Un cop va sonar el tret vam sortir disparats cap a les primeres posicions.
El primer i el segon ja es van destacar i vam formar un grupet perseguidor amb el Josep Borges, l'Ahmed Hfairi, el Daniel Pérez, el Xavier Vall-llaura i el Santi Pàmpols.
Anàvem a un ritme molt còmode, massa i tot, però ningú s'atrevia a dir-ho ni ningú es volia posar a tirar ja que la cursa tenia un tram de puajda forta. Vam anar mantenint un ritme d'uns 3:50min/km fins al km3 on va començar la pujada i vam deixar enrere el Santi Pàmpols. Llavors em vaig posar a tirar una mica del grup a la pujada ja que anava relativament fresc.
Llavors vam arribar al km4, ja només quedava un quilòmetre pla i asfaltat fins a meta i tots sabiem des de feia estona que allà es decidiria que ocuparia el 3r lloc del podi junt amb els dos escapats i jo vaig ser qui va trencar primer el ritme, seguit del Ahmed Hfairi d'aprop i el Josep Borges. Vaig donar-ho tot i m'anava distanciant una mica d'ells, fins que vaig veure de reull que l'Ahmed havia abandonat la lluita pel 3r lloc i ara erem el Josep Borges i jo, però vaig acabar de donar tot el que tenia fins que vaig entrar al poble i amb els ànims dels centenars d'espectadors, vaig creuar la meta en 3r lloc general amb 18'59'' havent fet l'últim km en 3'15.
8 segons després va entrar el Josep Borges. Després de comentar la cursa amb els del grupet, felicitar els guanyadors i menjar alguna cosa, vam veure arribar els de la cursa de 10km i posteriorment, vam passar a l'entrega de premis. Vaig pujar al tercer calaix del podi general de la cursa de 5km, una posició que m'havia costat molt de guanyar però que ho havia aconseguit amb l'esforç d'un últim quilòmetre al límit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario