jueves, 20 de septiembre de 2018

Cursa a l'Ermita de Sant Josep de Montblanc 1/5/2018

Tenia ganes de tornar a córrer aquesta cursa, la de casa, la cursa de Sant Josep, una cursa que mai m'ha anat massa bé, i volia treure'm l'espina


En arribar, vaig anar a buscar el dorsal i la bossa, tenia ganes de córrer.


Tenia ganes de fer bon paper, però hi havia força corredors bons. L'objectiu era el sub38, que en un circuit dur com aquell, no seria fàcil. Doncs bé, havent escalfat una estona, vaig anar cap a la sortida i després de saludar i xerrar amb alguns companys, es va donar la sortida.


Com sempre, va ser una sortida molt ràpida, normal quan és en baixada, però es que vam sortir molt més ràpid del normal, el primer quilòmetre en 3'32'' i el 2n en 3'15''!!!
Després, amb el bucle als Mossos es va estabilitzar una mica el ritme i vam fer el 3r quilòmetre en 3'38''. Jo ja anava cansat i ara venia tota la pujada de cop..! Em vaig creuar amb el meu pare i el vaig animar.

Seguiem amb bon ritme, i anavem un grupet capdavanter el Xavi Garcia, el Victor del Aguila, el Gerard Combalia, el Victor de Santos, el Roger Gabarró, jo i 2-3 corredors més.
Se m'estava fent molt dur i per una banda volia afluixar però per l'altra volia seguir amb el grupet.

Cap al km4 els 3 primers (Xavi, Victor i Gerard) es van escapar i vam quedar la resta. Vam creuar el poble, vam fer la pujada del Foradot (tela...) i vam sortir del poble cap a la Serra i Mas de Carlons.



El pas pel km5 va ser en 18'10'', anavem rapidíssims, i ara venia la pujada forta. I així va ser, l'empinada pujada que va del Mas de Carlons al camí de l'Espluga va ser mortal, a més amb algun tram de fang que calia vigilar de no patinar.
Un cop al capdamunt, semblava que era un descans, però no, un altre cop vam pujar el ritme.
Ara venia una bona baixada fins al km8, i allà vam córrer molt, vam completar el 8è quilòmetre en 3'21''.


Feia estona que veia que baixaria de 38', pero de 37' ho veia molt difícil, tot i així seria una gran marca. Alguns corredors s'havien anat quedant pel camí i ja només quedavem el Victor, el Roger i jo lluitant per la 4a posició.
Vam arribar al capdavall de la baixada i vam passar el km8 en 29'37'', ara venia la pujada pel torrent de Sant Joan, curta però suficient per fer perdre temps i esvair les poques possibilitats de sub37.
Un cop a dalt, vam fer un bon canvi de ritme i vam retallar alguns segons.

El ritme anava pujant exponencialment i ens vam plantar al km9 en 33'21''. L'últim quilòmetre era en pujada, però el pique per la 4a posició assegurava ritmes alts i un final emocionant.
Jo estava molt cansat però vaig treure forces i vaig aguantar-los el ritme fins al capdamunt de la pujada, on a falta de 400m vaig fer un canvi de ritme que només em va seguir el Roger, però vaig imposar un ritme massa alt que no va poder seguir, a més vaig acabar al sprint per baixar alguns segons més i vaig acabar entrant a meta en 4a posició i un fantàstic temps de 36'56'', havent completat aquest últim quilòmetre en pujada amb un bon temps de 3'24''.


Havent descansat, menjat, begut i xerrat amb coneguts una estona, vaig anar cap a l'entrega de premis, que aquest any es feia a dins de l'ermita.


Estava molt content del resultat, un temps increïble en una cursa dura i que mai se m'havia donat bé, espina més que treta!! I molt feliç d'haver corregut tan bé al meu poble i haver rebut varies felicitacions, es molt especial!!

Ara toca entrenar més i en 2 setmanes provaré el sub17 en un circuit a priori idòni, al far de Tarragona. Tot i no ser homologat, tindré una bona referència!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario