viernes, 7 de septiembre de 2018

Batavierenrace 21/4/2018

Des de la Universitat Autònoma de Barcelona em van oferir la possibilitat de participar en aquesta cursa de relleus organitzada per la Universitat de Twente (Holanda), i no vaig dubtar en acceptar.


Erem 3 de la nostra universitat, la resta de components eren d'universitats de la resta d'Europa (Noruega, Finlàndia, Suècia, Dinamarca, Lituania, Alemània,...) i alguns eren atletes d'alt nivell al seu país. Jo no era ni dels bons ni dels dolents, hi havia de tot.

Un cop allà, vam visitar Amsterdam, i l'0endemà vam anar cap a Enschede, on hi ha el campus universitari on ens allotjavem en tendes i on ens van explicar el funcionament de la cursa i ens van dir qui correria cada relleu, a mi em va tocar el 15è relleu, de 9,3km. La cursa començava a les 12 de la nit de divendres a dissabte i acabava dissabte a la tarda, però a mi em tocava córrer al matí, amb la fresqueta. També cadascú acompanyava en bicicleta a mínim un company, ja que sempre haviem de córrer acompanyats, per assistència més que res, ja que en tot moment el circuit estava marcat i sempre hi havia gent al voltant, erem uns 350 equips.

Doncs després de llevar-me a les 3:30h, vam agafar un bus per anar a la zona de la cursa, i d'allà, amb els cotxes de suport de l'equip ens anavem movent.
Van passar moltes anècdotes, fins que va arribar la meva sortida, que vam arribar molt just de temps i sense temps per escalfar pràcticament, així que cap a les 9:45h, vaig posar-me a córrer per aquells camins i carreteretes tan planers d'Holanda, i amb una temperatura bona, una miqueta de calor ja a aquella hora.

Al principi em va costar agafar el ritme, ja que no havia tingut temps d'escalfar, però de seguida vaig agafar el ritme, sobre 3'42'' aprox, en els trams de terra/sorra, el ritme era un pelet més lent, però jo em limitava a córrer ràpid i disfrutar, sobretot disfrutar, ja que era fantàstic tot allò.
Tot i això, no anava pas lent, el pas pel km5 (del meu rellotge, que no estaven els kms marcats) va ser en 18'37'' (ritme de 3'44''/km). Allà vaig demanar a la meva "assistenta" en bici, la Anna de Dinamarca, un glop d'aigua, i d'allà fins al canvi de relleu mantenint el ritme, i cap al final pujant-lo una mica fins que vaig acabar a ritme pròxim a 3'30'' per cedir el relleu al meu company Suec que corria a continuació.
Van sortir 9,28km en 34'17'' (ritme de 3'42''/km) i vaig ser el 5è relleu més ràpid en completar el tram 15, d'uns 350, ser el 5è no està malament.

Quan va acabar la cursa, vam sopar (aviat com es fa allà) i després vam sortir de festa a la "BatavierenParty", una gran festa amb tots els components de tots els equips, uns 8000, quina gentada i que bé ho vam passar!

L'endemà al migdia vam tornar a Amsterdam, vam acabar de visitar-ho, i ja vam tornar. Al final, córrer era l'"excusa" per reunir tanta gent i diversa, conèixer gent, i sobretot per passar una gran experiència.
De totes maneres, trec bones conclusions de la cursa, bon ritme portat i ajudar a l'equip a pujar alguna posició. Finalment vam ser els 7ens!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario