martes, 29 de julio de 2014

EXCURSIÓ A LA TUCA 30/6/2014

El passat dia 30 de juny, vam anar amb el Josep Llarden de Gessa a fer uns quants pics a la zona de la Tuca (Val d'Aran). Vam començar pujant la Pala de Meddia (2218m).
Després vam enfilar per una cresta fàcil amb alguna petita grimpada fins al cim del Poi d'Estanhó (2390m). Des d'allà vam seguir la fàcil carena fins al Tuc de Roca Blanca (2408m.).
En haver descansat una mica ens vam posar a baixar per una canal força inclinada fins a la base de la Tuca de Betren. Vam estar pujant per unes roques i congestes de neu fins al cim de la Tuca de Betren (2518m).
Després de menjar una mica, vam seguir cap a la Tuca de Bargadèra (2585m), que arribem sense problemes. Fem alguna foto i ens posem a baixar esquiant per una llarga pala de neu fins que sortim darrere del Poi d'Estanho un altre cop. Ascendim cap a la carena sense fer el cim de nou i sortim al capdamunt del cim calcàri de la Roca Blanca (2310m). Ja només falta baixar per la carena suaument fins al cotxe. Però abans fem una parada a un turonet anomenat Era Sèrra de Naut (2026m).
Per fi vam arribar al cotxe després d'una bona caminada pujant i baxant constantment per fer els 7 cims de la jornada. 9km amb 1000m D+