martes, 13 de junio de 2017

Cursa de les Cassoles de Juneda 3/6/2017

Després de no poder córrer l'any passat la Cursa de les Cassoles per lesió (vaig anar a animar al meu pare), aquest any hi tornava de nou, amb ganes de fer un bon paper després de les últimes bones actuacions.


Per sort, la tarda no es presentava calorosa ja que havia plogut i fins i tot hi havia previsió per quatre gotes durant la cursa, cosa que m'aniria molt bé ja que sinó, en aquestes dates, la calor apreta molt, sobretot a la tarda.

Després de recollir el dorsal, vaig escalfar una miqueta i anant xerrant amb coneguts em vaig col·locar a la línia de sortida per esperar el tret. La sortida va ser ràpida per un carrer recte per anar a una urbanització, fer-hi un tomb, i anar als afores del poble cap al canal de la Banqueta.




No s'ha de retallar
En sortir de la urbanització passavem el km1 amb un bon temps de 3'43'', un pèl massa ràpid, ara tocava regular una mica, i així va ser, vam fer el segon quilòmetre amb 3'52''. Aleshores entravem en un camí de terra que feia més difícil córrer ràpid, llavors el ritme va baixar una mica.

Poc abans del km3 hi havia el primer avituallament, on el meu amic Adrià em va fer una molt bona foto.


Després d'una pujada curta i intensa pel mig del bosquet, sortiem un altre cop al costat de la Banqueta. Haviem fet un molt bon grupet: el Miguel Fresno, el Jordi Zaragoza, i un parell de corredors més, un dels quals de la meva categoria. Anàvem a un bon ritme, poc per sota de 4:00min/km.

Al km4 ens vam trobar una bona pujada per salvar el desnivell dels Nou Salts, un indret molt bonic, on hi havia un avituallament i on van caure quatre gotes. Un cop a dalt de la pujada vam seguir una mica més fins al km5,3 on vam creuar el canal per una passarel·la i vam tornar per l'altra banda. Haviem passat el km5 en 19'48'' (ritme de 3:58min/km), i es que la pujada ens havia fet baixar molt el ritme.

Al km6 vam fer la baixada que haviem fet en pujada al km4 i vam recuperar uns bons segons. El ritme no baixava, ens manteniem forts i constants, amb algun quilòmetre per sota de 3'50''.

En arribar al km7,5 vam agafar una pista asfaltada una estona i al cap de poc ens vam posar per un camí de terra paral·lel a la Banqueta, molt bonic però amb moltes arrels on calia vigilar de no caure. El Jordi portava la iniciativa del grupet, però cap al km8,8 el vaig passar i vaig tirar una mica més per escapar-me del grupet.

Vaig passar el km9 amb un temps de 35'23'', aleshores encara vaig augmentar més el ritme, anava sol i estava molt cansat, però volia provar de baixar dels 39' i adjudicar-me sense problemes la 7a posició i la primera de categoria. I així va ser, després d'un sprint final sol, vaig entrar a la meta en 7a posició general i un temps de 38'59''.



Vaig acabar rebentat, sobretot per l'esforç extra del final per millorar el crono, però havia valgut la pena. En arribar vaig anar ràpid al fisio a que em descarregués una mica les cames ja que l'endemà al matí (14h després) havia de córrer la cursa de la Guineu, una bogeria de cap de setmana, 2x10km!!


Després del massatge, que s'hi va estar una bona estona, vaig anar a la dutxa i ràpid cap a recollir el premi de primer de categoria sub25, m'havia anat just!



Després de recollir el trofeu, vam anar ràpid cap al cotxe i vam tornar ja que tenia el sopar de final de temporada amb l'UE Espluga, club on jugo a futbol.

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario