jueves, 1 de junio de 2017

10km DIR - Guardia Urbana 28/5/2017

En veure l'oferta de 5€ i com que teniem ganes de córrer una cursa a Barcelona ciutat, el meu pare i jo vam decidir apuntar-nos a la Cursa del DIR, en els 10km.


La cursa del DIR és peculiar, és tota la Diagonal en baixada, uns 60m de desnivell negatiu. La distància de 10.000m és homologada, però la marca no degut a que és baixada.

Vam dormir al meu pis a la UAB i diumenge ben d'hora vam anar a Barcelona. Ja teniem el dorsal del dia abans i ja només faltava portar la motxilla al guarda-roba i escalfar una mica, tot i que amb la calor que feia, casi que no feia falta! A les 8:30h es va donar la sortida de la cursa, i els casi 7000 corredors de 5 i 10km vam sortir de la Zona Universitari per baixar tota la Diagonal fins al Fòrum. 

Vaig sortir conservador, feia molta calor i no em volia desgastar massa aviat. A més, els 6 primers quilòmetres són els més favorables, així que ja aniria bé guardar-se unes quantes forces per la part final. Vaig passar els primers quilòmetres a un ritme prundencial i vam arribar al control del km5 amb un bon temps de 19'16'' a ritme de 3:51min/km (el Garmin m'havia pitat als 19'04'').
Allà paraven els de la cursa de 5km, i els de 10km seguiem cap a la Plaça de les Glories, que vorejàvem per uns carrers del costat. També allà ens van donar l'avituallament, que no vaig dubtar en beure força i refrescar-me per la calorada que feia.

Al km6, que passava amb 22'47 (ritme de 3:48min/km), va vindre una petita pujada tot vorejant la Plaça de les Glòries, però vaig seguir apretant fort i no vaig perdre el ritme.

En retornar a la Diagonal, al km7 (que passava amb 26'33'', a un ritme de 3:48min/km), em vaig enganxar amb un noi que portava un molt bon ritme i vam tirar els dos força ràpid. Em començaven a faltar les forces però aguantava bé el tipus. Al km9, el noi es va despenjar i va tirar més, jo vaig apretar però em costava molt, vaig acabar de fer un últim esforç a un alt ritme, fins que vam arribar a la Ronda Lítoral on el Garmin em va pitar el km10 en 37'36''i allà vaig acabar de fer els metres que em quedaven fins la meta al 100% i avançant el noi que m'havia deixat enrere al km9 i altres.

Finalment vaig entrar a meta en posició 122 de 6088 corredors i amb un molt bon registre de 37'48'', a un ritme de 3:47min/km.



Vaig acabar rebentat i després de descansar uns segons, vaig tirar cap a la zona d'avituallament, on em vaig hidratar força ja que la intensa calor havia fer que perdés molt de líquid. Al cap d'uns minuts va arribar el meu pare i al cap d'una estona a l'avituallament i descansant, vam tornar cap al pis.

Molt bona valoració de la cursa, molt bona marca amb el handicap de la baixada però també de la calor i xafogor. Tot i el perfil menys favorable a la segona part de la cursa, m'he sentit força còmode anant a ritmes més alts que en la primera part amb més baixada. Això és una molt bona senyal. Ja tinc ganes de la pròxima cursa, serà dissabte vinent a Juneda.

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario