jueves, 6 de septiembre de 2018

Cursa Popular d'Olot 15/4/2018

Al meu pare i a mi ens agrada fer alguna cursa fora de tan en tan, i vam triar la Mitja i 10Km d'Olot i aprofitar per passar el cap de setmana fora.


Dos mesos i mig després de l'última cursa, i per culpa d'una lesió a l'ull per un fort cop, que em va deixar sense entrenar des de mig febrer a mig març, ara tornava amb l'incertesa del ritme que portaria havent entrenat només un mes, però sortiria a arriscar. El dissabte vam fer una excursioneta pels volcans i un tomb pel poble, i al vespre vaig sortir a rodar uns 25' abans de sopar per la ciutat.

L'endemà al matí, vam anar cap a la zona de sortida, al CN Olot, i ens vam trobar uns quants atletes del AE Blancafort. En haver escalfat una mica amb el meu pare, que feia la mitja, ens vam posar a la sortida, i en uns instants vam sortir.


La cursa era meitat pujada i meitat baixada, fent uns 60-70m de desnivell fins al km5 i girar cap avall.
 Tot i la pujada inicial (suau), vaig sortir a un bon ritme passant el primer quilòmetre en 3'43''. Anava amb els del Blancafort que feien la mitja, i com que portaven un bon ritme, ja m'estava bé anar amb ells. Anava força bé, i mantenint el ritme més o menys, sabia que podia apretar ja que els últims quilòmetres serien en baixada i aniria millor.

Poc abans del km4 hi havia una forta pujada, i allà em vaig despenjar dels del Blancafort i vaig pujar el ritme. Vaig passar el km4 en 15'07'' (ritme de 3'47''/km), gens malament per ser lleugera pujada. El canvi de ritme es va veure reflectit al 5è quilòmetre que vaig fer en 3'44'' i passant el km5 en 18'51'' (ritme de 3'46''/km).
No veia difícil el sub37, cosa que em costava d'imaginar abans de la sortida amb la incertesa. Al km5,3 els de 10km ens vam desviar i ja vaig veure un corredor a uns metres, l'intentaria atrapar. No sabia en quina posició anava, suposava que dels 10 primers, ja que no hi havia massa gent als 10km. També em tenia un just a darrere xafant-me els talons.

Però vaig fer un canvi de xip i vaig pujar una marxa més, anava molt bé (també molt cansat de la pujada i el ritme). Vaig anar deixant enerere aquell, i em vaig acostar al de davant fins que el vaig atrapar cap al km7, que passavem en 26'06'' (ritme de 3'44''/km), havia baixat força la mitja, i es que el km6 i el km7 van sortir en 3'38'' i 3'39'' respectivament, ja que eren força planets.

I ara faltava la part final, els últims 3km en baixada pel casc antic (la baixada era per un lloc diferent a la pujada).
A partir d'aquí em vaig posar a volar i vaig aconseguir deixar una mica enrere aquell noi. M'anava girant per si m'atrapava o no, però li treia metres. 8è quilòmetre en 3'33'', 9è quilòmetre en 3'33'' i 10è quilòmetre en 3'23'' i entrant a l'sprint per rebaixar segons, tot i que des dek km9 o abans que veia que no m'avançaria aquell noi.

Finalment entro a meta en 5a posició general amb un temps de 36'32'' (ritme de 3'40''/km), molt cansat, sorprès i content.




Estava millor del que creia!! A més, vaig quedar a pocs segons del podi.
Una bona estona després, va arribar el meu pare, i havent menjat i trotat una mica en gespa, vam anar-nos-en.

Va ser una molt bona cursa, que em va deixar molt bones sensacions per encarar la recta final de la temporada.

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario